A tradicionális címfestés és üvegaranyozas a városesztétikai szemléletváltás jegyében
Budapest egykor egységesen és tudatosan kialakított arculata eleganciájában világvárosi színvonalat képviselt. Városesztétikai szempontból napjainkban Budapest belvárosának képe különösen az épületek arculatát meghatározó üzletportálok, reklámfelületek túlnyomórészt Budapesthez méltatlan látványt nyújtanak. Az elmúlt években elkezdődött és jelenleg is folyamatban lévő kiemelt műemlékvédelmi programoknak köszönhetően sok historizáló, eklektikus épületünk újult meg. Azonban az értékmegőrzés nem minden esetben terjed ki olyan részletekre, mint például az üzletportálok és cégtáblák. Gyakran disszonancia mutatkozik a felújított épületek igényesen restaurált részletei és az épületek utcafrontját uraló portálok arculata között. Ezekre a területekre is kívánatos lenne kiterjeszteni az időtálló, korhű szellemű, tradicionális anyagokat és technikákat preferáló felújítási szemléletet. Az egykoron használt címfestési technika újra alkalmazásával teljessé válhatna a minden részletre odafigyelő műemlékvédelmi mechanizmus. A feliratok elkészítésére manapság használt anyagok nagy része nem állja ki sem az idő, sem az igényesség próbáját. Napjainkban egyre inkább elvárt szempont a környezettudatos anyaghasználat. A hagyományos technikával készült festett, aranyozott üveg címtáblák magas esztétikai minőségükön túl organikus egységet alkotnak az adott épülettel és hosszú évtizedekig, akár száz évig is megőrzik pompájukat. Ebben az egykor virágzó, értékálló minőséget közvetítő, de mára elfeledett szakmában olyan mívesség rejlik, amit érdemes feleleveníteni, széles körben elterjeszteni, és az alkalmazásához új szakembereket képezni. Mert mint a legtöbb hagyományokkal rendelkező kézműves tevékenység, így a címfestés és az üvegaranyozás is visszakerülhetne az iparművészet gazdag, történelmi hagyományokkal rendelkező szakmáinak tárházába.
A budapesti városkép vizuálisan frekventált részleteinek esztétikailag igényes kialakítását kiemelt fontosságúnak tartjuk. Szorgalmazzuk, hogy a turisztikailag kiemelt területek nagy múltú épületei, üzletei, igényes szellemben újragondolt portáljaival követendő példává váljanak. Ezen területen végzett tudatos szemléletformálásunk, elsősorban közvetlen környezetünkre lenne hatással, de valószínűleg ezzel párhuzamosan országimázs építő szerepe is megnyilvánulhatna.
Napjainkban kiemelt figyelem irányul az épített környezetünk műszaki, minőségi és esztétikai formálására. E folyamathoz való kapcsolódásban rejlik programunk aktualitása.
Programunk célcsoportjai azon tradicionális, nagy múltú, minőségi termékeket, illetve magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtó, utcai portállal, látványos kirakattal, cégtáblával rendelkező vállalkozások: boltok, kereskedők, művészeti galériák, cukrászdák, kávézók, éttermek, szállodák, valamint olyan épületek, melyek a közönségük számára belső tájékoztató táblákkal illetve míves kültéri feliratokkal rendelkeznek: könyvtárak, színházak, hivatalok, közintézmények, iskolák, egyetemek, minisztériumok egyházi intézmények.